Hyvää uutta vuotta 2010 kaikille!
Riitta lähetti tuossa jo viime vuosikymmenen puolella viestin, että pitäisi tarkkailla jotain asiakaspalvelutilannetta ja katsoa miten henkilöstö toimii, että asiakas ilahtuu palvelusta. Olen miettinyt sitä tässä aika ajoin jo pari viikkoa, mutta en keksinyt mitään ennen eilistä.
Ennen joulua sään, eli rankkojen lumipyryjen takia monet lennot myöhästyivät ja koska olin lentokentällä töissä näin selvästi miten se vaikutti matkustajiin. Juuri silloin monet britit olivat ostaneet eri matkanjärjestäjiltä päivän tai parin matkoja. Eräänä päivänä myöhästyneiden lentojen takia kittilän lentokenttä oli tupaten täynnä pieniä lapsia ja vanhempia. Lapset ehkä olivat innoissaan, koska saivat vielä lisää aikaa leikkiä uudessa paikassa, lentokentällä! Vanhemmat ja kanssamatkustajat eivät kuitenkaan olleet aivan niin innoissaan myöhästelyistä. Lasten alkaessa väsymään tai riehaantumaan liikaakin, matkanjärjestäjät kokosivat suuren osan lapsista yhteen ja istuivat yhdessä rinkiin, siellä sitten järjestäjät kertoivat satuja ja viihdyttivät lapsia todella pitkään. Toisaalla lapsia leikitettiin where is the husky? -leikillä jonka matkan järjestä oli varmasti juuri keksinyt. Tällä tavalla lapsia estettiin riehaantumasta tai väsymästä liikaa ja vanhemmat saivat hieman huokaista ja kanssamatkustajat eivät ärsyyntyneet liikaa. Järjestäjillä oli varmasti pitkä päivä takana, koska vasta aamulla he olivat olleet noutamassa matkustajia, mutta silti he jaksoivat vielä leikittää lapsia, jotta tilanne olisi edes jotenki pysynyt hallussa. Jotta jaksaa tehdä jotain tuollasta täytyy todella pitää työstään.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Lapin ammattiopisto
- -Laura-
- -Tea-
- Aleksi
- AnnaR
- Annika
- Ari Manninen
- Iida Maijala
- Janita
- Jenni Ollila
- Jenni Tikkanen
- Jusku/L-Inst
- Jussi Perkkiö
- Karoliina Kemppe
- Ksenia
- LAO Matkailuopiskelija
- Lapin ammattiopisto
- Laura
- Maija Palosaari
- Malla
- Mari Kovala
- Matti Kuru
- Milli
- MinnaT_S
- Mira Körkkö
- Niina P.
- Niko.Puurula
- Nila
- R
- Riikka
- Saana
- Samuli
- Sofia Lehtonen
- Talvikki
- Tilli
- Timo K
- Veli-Matti Hettula
- hennaleena
Lukijat
Blogiarkisto
-
▼
2010
(101)
- ► toukokuuta (4)
- ► huhtikuuta (20)
- ► maaliskuuta (17)
- ► helmikuuta (24)
-
▼
tammikuuta
(34)
- Hyvä palvelu
- Joulu ja kaamos, mitä tehdä? Minne mennä?
- Palvelu
- Hei kaikki !
- Mitä on kansainvälisyys,miten se näkyy työssäsi?
- Mitä kansainvälinen matkailija voi lähimatkailualu...
- Mitä on hyvä palvelu, mistä se muodostuu?
- Mikä on hyvä palvelu, mistä se muodostuu?
- Palvelu-mistä se muodostuu ?
- Millaista on hyvä palvelu?
- Kansainvälisyys
- Mikä on hyvä palvelu - Mistä se muodostuu?
- Vko 4: Mikä on hyvä palvelu, mistä se muodostuu?
- Asiakaspalvelijana ole asiakas!
- Kansainvälisyys
- Joulunaika
- Mitä on kansainvälisyys ja miten se näkyy työssäsi...
- Viikko 3 Blogin aihe
- Lappi - mitä tehdä, minne mennä?
- Mitä kaikkea turistit voivat tehdä Rovaniemellä ju...
- Suomi :: Maat :: Pallontallaajat.net
- Lappi- mitä tehdä, minne mennä ?
- Hyvää Uutta Vuotta
- apua
- Työharjoittelu
- Työharjoittelu
- Työssäoppiminen
- Mobiiliheräte: Tunnetko Lapin? Mitä tehdä, minne m...
- Heippa vaan kaikille !
- asiakaspalvelua
- Mitä taitoja olen oppinut syyslukukauden aikana ta...
- Hyvää uutta vuotta 2010 kaikille!Riitta lähetti tu...
- Hyvää Alkanutta Vuotta 2010
- Ammatilliset taidot
-
►
2009
(54)
- ► joulukuuta (9)
- ► marraskuuta (3)
- ► toukokuuta (1)
- ► huhtikuuta (2)
Hei,
VastaaPoistaOli varmaan mielenkiintoista huomata, kuinka erilaista asiakaspalvelu voi vain olla eri tilanteissa. Ammattitaitoisen asiakaspalvelijan on hallittava tilanne kuin tilannekin ja pystyttävä ratkaisemaan tilanne nopeallakin suunnittelulla.
Sofia