tiistai 5. tammikuuta 2010

Hyvää uutta vuotta 2010 kaikille!

Riitta lähetti tuossa jo viime vuosikymmenen puolella viestin, että pitäisi tarkkailla jotain asiakaspalvelutilannetta ja katsoa miten henkilöstö toimii, että asiakas ilahtuu palvelusta. Olen miettinyt sitä tässä aika ajoin jo pari viikkoa, mutta en keksinyt mitään ennen eilistä.

Ennen joulua sään, eli rankkojen lumipyryjen takia monet lennot myöhästyivät ja koska olin lentokentällä töissä näin selvästi miten se vaikutti matkustajiin. Juuri silloin monet britit olivat ostaneet eri matkanjärjestäjiltä päivän tai parin matkoja. Eräänä päivänä myöhästyneiden lentojen takia kittilän lentokenttä oli tupaten täynnä pieniä lapsia ja vanhempia. Lapset ehkä olivat innoissaan, koska saivat vielä lisää aikaa leikkiä uudessa paikassa, lentokentällä! Vanhemmat ja kanssamatkustajat eivät kuitenkaan olleet aivan niin innoissaan myöhästelyistä. Lasten alkaessa väsymään tai riehaantumaan liikaakin, matkanjärjestäjät kokosivat suuren osan lapsista yhteen ja istuivat yhdessä rinkiin, siellä sitten järjestäjät kertoivat satuja ja viihdyttivät lapsia todella pitkään. Toisaalla lapsia leikitettiin where is the husky? -leikillä jonka matkan järjestä oli varmasti juuri keksinyt. Tällä tavalla lapsia estettiin riehaantumasta tai väsymästä liikaa ja vanhemmat saivat hieman huokaista ja kanssamatkustajat eivät ärsyyntyneet liikaa. Järjestäjillä oli varmasti pitkä päivä takana, koska vasta aamulla he olivat olleet noutamassa matkustajia, mutta silti he jaksoivat vielä leikittää lapsia, jotta tilanne olisi edes jotenki pysynyt hallussa. Jotta jaksaa tehdä jotain tuollasta täytyy todella pitää työstään.

1 kommentti:

  1. Hei,
    Oli varmaan mielenkiintoista huomata, kuinka erilaista asiakaspalvelu voi vain olla eri tilanteissa. Ammattitaitoisen asiakaspalvelijan on hallittava tilanne kuin tilannekin ja pystyttävä ratkaisemaan tilanne nopeallakin suunnittelulla.

    Sofia

    VastaaPoista

Lukijat