keskiviikko 6. tammikuuta 2010

Heippa vaan kaikille !

Joo elikkä siis, viikolla 51 aiheena oli, että mitkä asiat ovat omasta mielestä tärkeitä asiakaspalvelutilanteissa.
No sehän on selvää, että ystävällisyys on tosi tärkeää, asiakkaita pitää kohdella kunnioittavasti vaikka ne sattuisivatkin olemaan vähän hankalempiakin tapauksia. Kuuntelutaitokin olisi hyvä omata asiakaspalvelutilanteissa, jotta osaa sitten auttaa asiakasta oikealla tavalla kun on ensin osannut kunnella mikä hänellä on hätänä.
Asiakaspalvelutilanteessa pitää myös osata näyttää itsestään se innostunut-osapuoli asiaan, asiakas on varmaan iloinen nähdessään että häntä palvellaan ja tarvittaessa autetaan innolla ja hyvällä tuulella! Ja ammattitaidolla. Pitää AINA muistaa, että omia ongelmia ei saa tuoda työpaikalle, eli töissä ei olla sitten asiakkaille äreinä ja tympääntyneen näköisenä, jos itsellä olisi jotain huolia..!
Ystävällisyys,kohteliaisuus,ymmärtäväisyys, hyväntuulisuus, ammattitaitoisuus,kielitaitoisuus, oma-aloitteisuus, yhteistyökykyisyys ja reippaus ovat siis asiakaspalvelutilanteen perusta, jotka tulisi muistaa! =)

Ps: Tämä blogi on ihan hyvä juttu, mutta miksi tästä on pitänyt tehdä jokaviikkoinen juttu, luulen vähän että monet eivät muista kirjoittaa tänne joka viikko, vaikka tuleekin niitä mobiiliherätteitä. Hiljaiselta vaikuttaa, blogitekstejä ei ole tullut kovin paljon, ei levin porukalta, eikä kyllä myöskään täältä meän rovaniemen porukalta ! (: Itselleni ei ole tullut niitä.

- Mira Körkkö

1 kommentti:

  1. Hei Mira,
    Oletkin aivan oikeassa asiakaspalvelun suhteen, se on mukava huomata kuinka olette sitoutuneet blogiin ja kirjoittelette ahkerasti tänne.

    Tarkoituksena on saada aktivoitua blogin käyttö ja siksi tämä viikottainen kirjoittaminen. Lisäksi tulee kirjoitettua aiheista, jotka liittyvät matkailualan opiskeluun.

    Sofia

    VastaaPoista

Lukijat