Joo elikkä siis, viikolla 51 aiheena oli, että mitkä asiat ovat omasta mielestä tärkeitä asiakaspalvelutilanteissa.
No sehän on selvää, että ystävällisyys on tosi tärkeää, asiakkaita pitää kohdella kunnioittavasti vaikka ne sattuisivatkin olemaan vähän hankalempiakin tapauksia. Kuuntelutaitokin olisi hyvä omata asiakaspalvelutilanteissa, jotta osaa sitten auttaa asiakasta oikealla tavalla kun on ensin osannut kunnella mikä hänellä on hätänä.
Asiakaspalvelutilanteessa pitää myös osata näyttää itsestään se innostunut-osapuoli asiaan, asiakas on varmaan iloinen nähdessään että häntä palvellaan ja tarvittaessa autetaan innolla ja hyvällä tuulella! Ja ammattitaidolla. Pitää AINA muistaa, että omia ongelmia ei saa tuoda työpaikalle, eli töissä ei olla sitten asiakkaille äreinä ja tympääntyneen näköisenä, jos itsellä olisi jotain huolia..!
Ystävällisyys,kohteliaisuus,ymmärtäväisyys, hyväntuulisuus, ammattitaitoisuus,kielitaitoisuus, oma-aloitteisuus, yhteistyökykyisyys ja reippaus ovat siis asiakaspalvelutilanteen perusta, jotka tulisi muistaa! =)
Ps: Tämä blogi on ihan hyvä juttu, mutta miksi tästä on pitänyt tehdä jokaviikkoinen juttu, luulen vähän että monet eivät muista kirjoittaa tänne joka viikko, vaikka tuleekin niitä mobiiliherätteitä. Hiljaiselta vaikuttaa, blogitekstejä ei ole tullut kovin paljon, ei levin porukalta, eikä kyllä myöskään täältä meän rovaniemen porukalta ! (: Itselleni ei ole tullut niitä.
- Mira Körkkö
keskiviikko 6. tammikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Lapin ammattiopisto
- -Laura-
- -Tea-
- Aleksi
- AnnaR
- Annika
- Ari Manninen
- Iida Maijala
- Janita
- Jenni Ollila
- Jenni Tikkanen
- Jusku/L-Inst
- Jussi Perkkiö
- Karoliina Kemppe
- Ksenia
- LAO Matkailuopiskelija
- Lapin ammattiopisto
- Laura
- Maija Palosaari
- Malla
- Mari Kovala
- Matti Kuru
- Milli
- MinnaT_S
- Mira Körkkö
- Niina P.
- Niko.Puurula
- Nila
- R
- Riikka
- Saana
- Samuli
- Sofia Lehtonen
- Talvikki
- Tilli
- Timo K
- Veli-Matti Hettula
- hennaleena
Lukijat
Blogiarkisto
-
▼
2010
(101)
- ► toukokuuta (4)
- ► huhtikuuta (20)
- ► maaliskuuta (17)
- ► helmikuuta (24)
-
▼
tammikuuta
(34)
- Hyvä palvelu
- Joulu ja kaamos, mitä tehdä? Minne mennä?
- Palvelu
- Hei kaikki !
- Mitä on kansainvälisyys,miten se näkyy työssäsi?
- Mitä kansainvälinen matkailija voi lähimatkailualu...
- Mitä on hyvä palvelu, mistä se muodostuu?
- Mikä on hyvä palvelu, mistä se muodostuu?
- Palvelu-mistä se muodostuu ?
- Millaista on hyvä palvelu?
- Kansainvälisyys
- Mikä on hyvä palvelu - Mistä se muodostuu?
- Vko 4: Mikä on hyvä palvelu, mistä se muodostuu?
- Asiakaspalvelijana ole asiakas!
- Kansainvälisyys
- Joulunaika
- Mitä on kansainvälisyys ja miten se näkyy työssäsi...
- Viikko 3 Blogin aihe
- Lappi - mitä tehdä, minne mennä?
- Mitä kaikkea turistit voivat tehdä Rovaniemellä ju...
- Suomi :: Maat :: Pallontallaajat.net
- Lappi- mitä tehdä, minne mennä ?
- Hyvää Uutta Vuotta
- apua
- Työharjoittelu
- Työharjoittelu
- Työssäoppiminen
- Mobiiliheräte: Tunnetko Lapin? Mitä tehdä, minne m...
- Heippa vaan kaikille !
- asiakaspalvelua
- Mitä taitoja olen oppinut syyslukukauden aikana ta...
- Hyvää uutta vuotta 2010 kaikille!Riitta lähetti tu...
- Hyvää Alkanutta Vuotta 2010
- Ammatilliset taidot
-
►
2009
(54)
- ► joulukuuta (9)
- ► marraskuuta (3)
- ► toukokuuta (1)
- ► huhtikuuta (2)
Hei Mira,
VastaaPoistaOletkin aivan oikeassa asiakaspalvelun suhteen, se on mukava huomata kuinka olette sitoutuneet blogiin ja kirjoittelette ahkerasti tänne.
Tarkoituksena on saada aktivoitua blogin käyttö ja siksi tämä viikottainen kirjoittaminen. Lisäksi tulee kirjoitettua aiheista, jotka liittyvät matkailualan opiskeluun.
Sofia