maanantai 22. helmikuuta 2010

TOP,perehdyttäminen ja asiakaspalvelu

Viikko 8 on pyörähtänyt ja etelän hiihtolomalaiset ovat saapuneet.
Miten onnistumme palvelussa ja mitä kaikkea meiltä odotetaan?
Miten teidät TOPpilaiset ehdittiin perehdyttää tähän viikkoon ja eroaako se mielestänne aikaisemmista?

Itse laitoin kahvilaa kuntoon viikolla seitsemän ja sain asikkailta sekä negatiivista , että positiivista palautetta. Eniten jäi mieleen negatiivinen, kun eräs hiihtäjärouva oli vihassa, koska
"seiska" viikon asiakkaille oli hänen mielestään liian vähän palveluita tarjolla - meikäläisen ilmaiset kahvit ja lämmin tila eivät paljoa lohduttaneet.

Koska kahvilan tilat ja laitteet ovat minulle uusia , olen jo kironnut ne useampaan kertaan. Eilen kun aloitin kahvinkeiton - kone ilmoitti, että sille pitää tehdä kalkinpoisto - ennen ei tule kahvia - ei muuta kun etsimään ohjekirja ja kaikessa kiireessä tutustumaan , että miten se kalkinpoisto tapahtuu, sillä hetkellä ei naurattanut. Kun sain kalkinpoiston käyntiin tuli toinen vastoinkäyminen ja samalle aamulle - vesiputket oli jäätyneet siitä nurkasta, missä oli tazzakone, kahvinkeitin ja espressokeitin. Hallelujaa ja minulla oli kahvila auki toista päivää.... ei muuta kun asiakkaille haudutettua ja teetä ja kuumaa mehua.Kaikesta selvisi huumorilla, mutta illalla iski armoton migreeni---- se siitä jatkuvasta selittelystä ja hymyilyistä.

No huomenna on taas uusi päivä, kahvilan neljäs aukiolopäivä - talossa on laatumaan tonttien esittely ja lasten toimintapäivä - katsotaan miten siitä selvitään. Kirjoitelkaa muutkin onko kaikki ollut pelkkää ruusuilla tanssimista vai onko joukkoon mahtunut myös pilvisempiä hetkiä.

terkuin yrittäjä/ope Milli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat