Olen työssäoppimassa matkamuistomyymälässä Rovaniemellä. Työni on ollut lähinnä hyllyjen täyttämistä, tilausten purkamista ja siivousta, mutta mukaan on mahtunut myös kassalla auttamista ja asiakkaiden palvelua.
Ensimmäisenä päivänä minulle tehtiin heti selväksi koko homman tarkoitus: me ollaan täällä asiakkaita varten. Vaikka kuinka olisi laatikon purkaminen kesken, asiakas menee aina etusijalle. Pitää olla valmis palvelemaan niin kotimaisia kuin ulkomaisia asiakkaita kiireestä huolimatta.
Toinen hyvä neuvo liittyy myös asiakastilanteisiin: pitää olla helposti lähestyttävä. Kun asiakkaita astuu liikkeeseen, ei saa rynnätä hyllyjen taakse piiloon, vaan pitää tervehtiä ja näin näyttää asiakkaille, ketkä ovat töissä kyseisessä paikassa. On myöskin hyvä pysytellä asiakkaiden lähellä ja tarjota itse apuaan.
sunnuntai 14. helmikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Lapin ammattiopisto
- -Laura-
- -Tea-
- Aleksi
- AnnaR
- Annika
- Ari Manninen
- Iida Maijala
- Janita
- Jenni Ollila
- Jenni Tikkanen
- Jusku/L-Inst
- Jussi Perkkiö
- Karoliina Kemppe
- Ksenia
- LAO Matkailuopiskelija
- Lapin ammattiopisto
- Laura
- Maija Palosaari
- Malla
- Mari Kovala
- Matti Kuru
- Milli
- MinnaT_S
- Mira Körkkö
- Niina P.
- Niko.Puurula
- Nila
- R
- Riikka
- Saana
- Samuli
- Sofia Lehtonen
- Talvikki
- Tilli
- Timo K
- Veli-Matti Hettula
- hennaleena
Lukijat
Blogiarkisto
-
▼
2010
(101)
- ► toukokuuta (4)
- ► huhtikuuta (20)
- ► maaliskuuta (17)
-
▼
helmikuuta
(24)
- TOP,perehdyttäminen ja asiakaspalvelu
- Viikon 8 blogi aihe
- TOP- kirjoitukset
- Huippua =)!!
- Tällästä tänään :))
- 6vk Mikä oli uuteen TOP-yritykseen mennessäsi pere...
- joopasejoo
- Vk 51. Mitkä asiat ovat mielestäsi tärkeimpiä asia...
- Buah..
- Vko 7: Esittele matkailualue, jolla top-paikkasi on.
- Parhaimmat neuvot
- Kysymyksiä
- Vaitiolovelvollisuus
- Vihdoin!
- Hups oli jääny vissiin välistä tämä:
- Vaitiolovelvollisuus=
- Matkailualan ammattilaiset mukana!
- vaitiolovelvollisuus?
- Vaitiolovelvollisuus
- Mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa?
- Matkailualan ammattilaiset tulevat blogiimme mukaan!
- Kaamosmatkailu
- Mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa?
- hei
- ► tammikuuta (34)
-
►
2009
(54)
- ► joulukuuta (9)
- ► marraskuuta (3)
- ► toukokuuta (1)
- ► huhtikuuta (2)
Marin kommentti helposti lähestyttävyydestä on hyvä huomio. Asiakas muodostaa luottamuksensa myyjään ensikontaktista, jonka jälkeen aktiivinen myynti koetaan hyvänä palveluna.
VastaaPoistaTervehtiminen asiakaspalvelutilanteissa on erittäin tärkeää! Tällöin asiakas on huomioitu ja asiakaspalvelija on helpommin lähestyttävä. Tervehtimisen jälkeen voi myös aina kysyä, että voinko auttaa jotenkin esim. ulkomaalaiset asiakkaat yleensä alkavat kyselemään ja kertomaan mitä tahtovat ja näin asiapalvelija voi antaa heille hyvää palvelua.
VastaaPoista