tiistai 23. maaliskuuta 2010

Pukeutuminen työpaikalla

Hei,

Eri yrityksissä on pukeutumisen kohdalla erilaisia sääntöjä. Monesti myös eri matkailualan yrityksissä on henkilökunnalla työvaatteet, hotellit /vastaanottotyö on tästä oiva esimerkki.

Meidän toimistomme kuuluu niihin, joissa työntekijöillä ei ole työnantajan määräämää työvaatetusta, joten kaikki voivat pukeutua omiin vaatteisiinsa.
Poikkeuksena on joulun aika eli meillä aina joulukuun alusta loppiaisviikon loppuun, tällöin meidän koko henkilökunta pukeutuu joulutontuiksi yhtenäisellä vaatetuksella.

Pukeutumisasialla on kaksi puolta, kun ja jos työpaikalla on käytössä työvaatteet, henkilökunnan pukeutumisesta ei tule ongelmia. Se on työhön tulijalle helppoa, ei tarvitse miettiä mitä laittaa päällensä, eikä näin ollen myöskään tarvitse shoppailla työvaatteita.
Niin sanottuja ylilyöntejä sattuu aina silloin tällöin ja työantaja joutuu muistuttamaan esimerkiksi soveliaasta vaatetuksesta.

Tässä ote Levin Matkailu Oy:n talonkirjasta:

Työvaatteet ja pukeutuminen

Levin Matkailu Oy:llä ei ole varsinaista työasua ympäri vuoden, poikkeuksena on marraskuun loppu – tammikuun alku. Tällöin kaikki pukeutuvat jouluvaatteisiin, joihin kuuluu Marimekon punavalkoraidallinen raitapaita, hilkka tai tonttulakki ja tonttuliivi.

Levin Matkailulla on seuraavia pukeutumissääntöjä:
- siistit sisävaatteet
- vaatteet voivat olla rentoja, mutta asiallisia: farkut, suorat housut, hame, siisti paita tai neule jne.
- ei ns. baari- tai bilevaatteita
- ei kantaa ottavaa vaatetusta
- jos tatuointeja, niin ne on peitettävä
- ei lävistyksiä kasvoilla

Hiusten ja kasvojen pitää olla siistit, puhtaat ja huolitellut. Suorassa asiakaspalvelussa kokonaisuuteen kuuluu huoliteltu ilme, mikä on osaltaan asiakkaan huomioonottamista.

Onnistuneeseen palvelukokonaisuuteen kuuluu erittäin oleellisesti asiakaspalvelijan siisti ja huoliteltu olemus sekä tietenkin hyvä asiakaspalvelu. Tällä yhdistelmällä peruspaketti on hyvin koossa. Kokemuksen myötä asiakkaiden ns. ”lukeminen” kehittyy ja näin myös ikävien reklamaatiotapausten hoitaminen helpottuu.

Tosin itse myönnän, että reklamaatioiden hoitaminen ei ole ikinä mitenkään miellyttävää ja helppoa. Tärkeintä näissä tapauksissa on aina asiakkaan kuunteleminen, palautteen pyytäminen, jos mahdollista kirjallisesti jatkotoimenpiteitä varten ja nopea reagoiminen.
Meillä Levillä on tapana vastata aina kaikkiin palautteisiin ja tästä olemmekin saaneet hyvää palautetta asiakkailta, jokin meistä mitättömän pieneltä tuntuva asia on monesti juuri sille asiakkaalle erittäin tärkeä juttu.


Keräämme aktiivisesti palautetta asiakkailtamme levi.fi sivujen kautta, etusivulla on kohta Anna palautetta ja lisäksi Levin alueella on jaossa perinteistä paperista asiakastyytyväisyyskyselyä.
Teemme koko aluetta käsittelevää asiakastyytyväisyyskyselyä kaksi kertaa vuodessa talvella ja kesä/ruskalla.

Käykää tutustumassa kyselyyn!

Esimerkkinä, yhdessä kysymyksessä kysytään, missä sait parasta palvelua Levillä?

Aurinkoisia kevätkelejä ja tsemppiä kevääseen!

-Maija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat