keskiviikko 17. maaliskuuta 2010

Pari edellistä blogitekstiä

Olen työssäoppimassa matkamuistomyymälässä Rovaniemellä. Aluksi homma oli täysipäiväistä opettelua, kun ei tiennyt tuotteista tai työskentelystä mitään. Nyt kun ollaan jo yli puolivälin, hommat alkavat sujua ja voin palvella asiakkaita suurimmalta osin itsenäisesti. Se helpottaa työskentelyä huomattavasti niin minun kuin ohjaajani kannalta.

Kun aloitin työt, minulle tehtiin heti selväksi, että olemme vain ja ainoastaan asiakkaita varten. Se neuvo on osoittautunut todella hyväksi, ja se pitääkin pitää mielessä koko ajan töissä ollessa. Asiakasta ei pidä laittaa odottamaan, mutta tavarat voivat odottaa laatikoissaan tms.

I can't say what is the most important product in the souvenirshop, because customers are so different. Some of them want something small and cheap, and on the other hand some people are ready to spend thousands of euros to souveniers. But maybe products made of reindeer horn and leather are the most popular.

1 kommentti:

  1. Hieno ohje ohjaajalta asiakspalvelua ajatellen
    "....olemme vain ja ainoastaan asiakkaita varten..... Asiakasta ei pidä laittaa odottamaan, mutta tavarat voivat odottaa laatikoissaan tms."

    Tuota noudattamalla varmasti pärjää asiakaspavleussa missä vain=)

    Sofia

    VastaaPoista

Lukijat