torstai 17. joulukuuta 2009

Asiakaspalvelu

Aiheena tällä viikolla siis asiakaspalvelu. Se on minulle hyvinkin tuttua sillä olen töissä rovaniemen tehdasasu liikkeessä myyjänä.
Asiakaspalvelijan täytyy olla reipas,yhteistyökykyinen,kärsivällinen,hyväntuulinen,oma-aloitteinen ja vastuullinen.
Töissä itse yritän olla mm. kaikkea tätä. Joka päivä on erilaisia asiakkaita ja pitää olla hyvän tuulinen kaikille vaikka se välillä olisin hankalaa. Tänäänkin tapahtui eräs haastava tapaus kun asiakas saapui ostamaan itseleen pitkiä alushousuja ja niitä minä hänelle koitin myydä, kunnes hän alkoi valittamaan ammattimaisuudestani. "Minusta sinä et mikään ammattilainen ole kun minulle aukottomia alushousuja koitat myydä ei niitä miehiksi voi sanoa jotka niitä käyttävät"- hän sanoi .
Noh ei siinä muu auttanut kuin selittää asiakkaalle että aukottomiakin huosuja menee meillä hyvin paljon ja hyvmyillä vaikka sitä ei mieli tehnyt. Hyvällä asenteella pääsee pitkälle...

-Jenni Ollila

1 kommentti:

  1. Hei Jenni,
    Hienoa että selviydyit tilanteesta maltillisesti ja hymyss äsuin. Asiakaspalvelu on haastava kokonaisuus vaikka voisi sen ajatella olevan helppoa. Hieno että olet päässyt oppimaan käytännössä asiakaspalvelun tilanteita kun pohjalla jo tietopuoleista opetusta.
    Hyvää alkanutta vuotta 2010!

    Sofia

    VastaaPoista

Lukijat